Založ si blog

Archív: máj, 2023

Rozhovor o slovenských dejinách s Martinom Homzom 8. časť

26. JB: Paul Lendvai v knihe Maďari píše, že žiadny iný národ nemá taký sklon upravovať svoje dejiny ako Maďari. Keď som si listoval v jeho knihe, tak sa mi zdalo, že sa to vzťahuje aj na neho samého. Keď Maďari píšu dejiny Uhorska, tak ich píšu tak, ako keby to bol len ich štát (prípadne ešte Chorvátov) a podiel nás Slovákov na budovaní tohto štátu […]

Pokračovanie článku

Rozhovor o slovenských dejinách s Martinom Homzom 7. časť

20. JB: V 13. storočí a na začiatku 14. storočia došlo k dvom udalostiam, o ktorých keď som čítal, tak som to pociťoval ako stratu národnej pamäte. Išlo o zničenie nitrianskeho biskupského archívu najprv vojskami Přemysla Otakara II. a neskôr aj Matúša Čáka. Aký význam mal tento archív pre poznanie našich stredovekých dejín? Čo tam […]

Pokračovanie článku

Rozhovor o slovenských dejinách s Martinom Homzom 6. časť

16. JB: Koceľ mal bavorské meno po svojej bavorskej matke. Tak mi napadlo, či Rastislav nemohol mať slovenskú mamu, ktorá pochádzala z Nitrianska. Rastislavov otec by sa v takom prípade oženil s nejakou kňažnou z východu, z nitrianska. Je to len špekulácia. Neviem, či sa k tomu ešte chcete vyjadriť? MH: Ja by som takto ďaleko nešiel. Zachovaný systém osobných vlastných […]

Pokračovanie článku

Rozhovor o slovenských dejinách s Martinom Homzom 5. časť

13. JB: Dostala sa mi do rúk kniha bavorského historika H. D. Tonsmeyera Koceľ a Blatnohrad a zaujalo ma tam viacero vecí, hoci som ju ešte podrobne neštudoval. Autor napr. hovorí, že Unzat, ktorý sa spomína v prameňoch hneď vedľa Pribinu a Koceľa by mal byť Pribinov mladší brat, pričom to meno Unzat je avarské. On hľadá počiatky pribinovskej rodiny ešte v druhej […]

Pokračovanie článku

Rozhovor o slovenských dejinách s Martinom Homzom 4. časť

11. JB: V roku 2018 som na tv lux videl reláciu V Samárii pri studni, kde ste diskutovali s Andrejom Botekom o počiatkoch kresťanstva na našom území. Tam ste vtedy spomenuli pre mňa takú zaujímavú, ale aj ťažko uchopiteľnú informáciu, že Brno bolo pomenované podľa Pribinu. Ja som nad tým uvažoval, lebo som si to nevedel zaradiť do štandardného modelu dejín, ako sa […]

Pokračovanie článku
Poľsko chce poslať Ukrajincov domov bojovať. Podľa ministra sú Poliaci pobúrení, keď vidia mladých z Ukrajiny vysedávať v ich kaviarňach

Poľsko chce poslať Ukrajincov domov bojovať. Podľa ministra sú Poliaci pobúrení, keď vidia mladých z Ukrajiny vysedávať v ich kaviarňach

25.04.2024 06:24

Poľsko je pripravené pomôcť Ukrajine pri návrate mužov vo vojenskom veku, uviedol poľský minister obrany.

792. deň: Macron: Európa je smrteľná, nemôže sa spoliehať na USA. Washington sa stará len o seba a Čínu

792. deň: Macron: Európa je smrteľná, nemôže sa spoliehať na USA. Washington sa stará len o seba a Čínu

25.04.2024 06:00

Francúzsky prezident vyzval ľudí, aby sa rozhodli už teraz, pretože „Európa je dnes medzi vojnou a mierom“.

Zatiaľ nie, odkázal Černák. Na súde nastal zvrat, rozhodovať o jeho prepustení sa bude o týždeň, boss bossov prehovorí

Zatiaľ nie, odkázal Černák. Na súde nastal zvrat, rozhodovať o jeho prepustení sa bude o týždeň, boss bossov prehovorí

25.04.2024 08:00

Kedy sa dozvieme verdikt, zatiaľ nie je známe. V prípade ešte stále pribúdajú návrhy na doplnenie dokazovania a procesné strany ich môžu podať aj počas pojednávania.

Šimečka v Ide o pravdu: Eurovoľby budú dôležitý signál dovnútra i navonok. Chceme zapustiť korene aj v samospráve

Šimečka v Ide o pravdu: Eurovoľby budú dôležitý signál dovnútra i navonok. Chceme zapustiť korene aj v samospráve

25.04.2024 12:00

Aj v prípade eurovolieb platí, že "nemôžu mať všetko", nebolo by dobré, aby koalícia mala najsilnejší hlas aj v europarlamente, hovorí Michal Šimečka.

jozefbugar

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 15
Celková čítanosť: 35698x
Priemerná čítanosť článkov: 2380x

Autor blogu

Kategórie